Mouchy? Mouchy! Mouchy?

Jasně, jsou to jenom mouchy, ale zkuste si vzít k saku kraťasy – tak nazí nejste, ale za debily jistě. A to samé se děje tady těmhle šikulům, kteří byli líní – co vlastně? – myslet, zaplatit za textaře, přečíst si to po sobě, dávat bacha ve škole? Co já vím? Prostě byli líní.

– Vánoce mají být s velkým V.

Správně by měla další věta vypadat: „Poradíme, jak získat svoji postavu zpět. Nyní akce.“

– Na konce vět patří tečky a ne že ne.

– Proč je najednou jedno SLOVO velkými písmeny?

– Kdo by nechtěl být štílý, že… Překlepy svědčí o tom, že dotyčný to ani nečetl. A jestli jo, o to hůř.

Velké V ve vám, vás atd. patří jenom do dopisů. V žádném případě ne na web do marketingového textu. Je to nešvar, ale nedáváte tím najevo, že si příjemců inzerce vážíte, ale jenom to, že jste ignoranti, kteří si myslí, že čtenář nepozná, že to je inzerát určený mase a ne jenom jemu jedinému.

– Proč je „Pomůžeme Vám, DVD pro každého zdarma“ jedno souvětí? Ty dvě výpovědi nejsou k sobě v žádném vztahu.

– S vykřičníky opatrně. Jaký je rozdíl mezi větou „Najdeme vám nejlepší dovolenou!“ a „Najdeme vám nejlepší dovolenou.“ Vykřičník vykřikuje, ale obsah sdělení nijak nezdůrazní.


Zkrátka: Pokud jste při psaní textu v pohodě vy, je to brnkačka a vlastně to máte za minutku nějak naflákané a tradá za zábavou, o to víc energie bude muset do pochopení textu vložit čtenář. A na to se vám každý vybodne. Musí to být naopak – vy si to po sobě přečtěte desetkrát, aby to pak čtenář měl šanci pochopit na první dobrou a nemusel se zabývat chybama a nesmyslama, které tam namrskáte.

Že je to dneska každému už putna a většina lidí tyhle nuance nepozná asi tak, jako nezná slovo nuance? Možná je to pravda. Ale víte čím to je? Protože autoři takových textů mají své publikum za debily, a tak pro ně také tak píšou. Sami do této kategorie patří. A hlavně, takto postavená debata nemá smysl – psát se má kvalitně a flákat to je na pytel.

Hrubým dlátem uděláte leda rakev z fošen, rozhodně ne intarzovanou komodu.

Napsat komentář